Tuesday, February 28, 2012


        Abang Danial seorang lelaki yang baik,penyayang,walaupun kadang-kadang keras kepala dan suka sangat gaduh dengan akak tapi dia sayang sangat dekat akak.. Tapi semuanya dah tak macam dulu..Abang Danial tinggalkan akak,family dia dan abang-abang yang lain iaitu bestfriend dia macam tu je..Abang Danial meninggal disebabkan kanser yang dialami dari kecil..Bila dapat tahu hal ni dari dari akak,aku terus menangis sampai tak tidur malam sama macam akak sedangkan hari ni ada ujian bulan satu..Aku tak tahu nak cakap apa-apa pun tapi yang paling sedih ialah akak aku tak boleh terima pemergian Abang Danial. Sekarang ni akak cume tahu muram, kurungkan diri dalam bilik je.,dan selalu dengar alunan piano yang selalu abang Danial main setiap kali birthday akak. Lepas ni tak ada sape pun yang nak main kan lagu tu untuk akak..
        Abang Danial kenapa 'pergi' awal sangat?? Akak sedih sangat sebab abang dah 'pergi'. Abang ni jahat tahu tak!! Dulu beria-ria sangat nak bertunang dan kahwin degan akak lepas akak habis belajar tapi abang tipu! Dulu abang marah sangat bila akak rapat dengan abang Adam,abang Jesse,abang Khairi,abang Hairi dengan abang Casper. Tapi sekarang ni abang tak takut ke abang Adam atau abang-abang yang lain rampas akak? Saya tahu akak tak kan sayang dekat abang Adan atau abang-abang yang lain macam dia sayang dekat abang..Abang nak tahu kenapa? Sebab akak abang satu-satunya lelaki yang dia sayang sangat-sangat .Kenapa abang buat akak saya macam ni?! Abang tak jumpa akak atau telefon akak buat kali terakhir pun.!! Abang jahat sangat!! Akak tak boleh trima yang abang dah 'pergi'.Dia sampai tak nak makan apa-apa yang dia tahu dengar lagu yang selalu abang mainkan untuk dia. Abang nak tahu tak saya dengan akak tak henti-henti menangis sampai bengkak mata kitaorang. Akak still tak percaya dengan pemergian abang ni. Kalaulah saya boleh putarkan masa, saya nak tukar balik keadaan biar abang tak dapat kanser pastu dapat bertunang dan kahwin dengan akak.Kalau boleh saya nak Allah cabut nyawa saya dan bukannya nyawa abang.. Saya sanggup buat semua tu kebahagian akak saya...tapi dah terlambat sekarang..Abang Adam dan Abang-abang pun dengan perangai abang yang keras kepala tu dan sedih dengan pemergian abang yang mengejut tu..
         Barang-barang yang abang belikan selama ni akak suruh abang-abang yang lain jual balik.. Akak tak nak ambil barang-barang tu sebab akak mesti akan teringat kenangan 6 tahun korang bersama.. Dia cuma simpan satu gambar abang dalam laptop dan handphone dia. Memori bersama abang dan dia,akak simpan dalam ingatan dia sampai bila-bila..Dia tak akan lupuskan nama Dhia Danial sampai bila-bila..Abang tolang doakan kesejahteraan akak,saya,family dan abang-abang yang lain dari atas sana ye?? Saya nak abang tahu yang akak sayang sangat abang..Pemergian abang seperti akak kehilangan separuh dari nyawa dia..






                                                                                                             Sekian<3





2 comments:

  1. sdih baca cite ni..smoga rohnya ditempatkn dikalangan org beriman. Aminn~

    btw, nk header mcm sy? boleh je tp maybe lmbt skit la..sbb taun ni bz, ade spm.. text me on fb : dya_rainbow_qin@yahoo.com

    anta msg dlu bgtau tu fb awk sbb sy xadd smua yg add sy.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin,...^^
      btw..thanks sbb nk tlg buat^^

      Delete